Plane type: | Fairchild Dornier 728 |
Airport: | Berlin - Tempelhof (THF/EDDI) |
Airline: | Not specified |
Registration: | Unknown |
Author: | Cibulka Tomáš |
Date taken: | 05/2014 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3603× |
Fairchild Dornier 728 should be aircraft for 80 passengers and the maximum range 3300 km. Czech Airlines ordered 8 pieces of this plane, as ATR72-200 replacement. Total ordered 125 aircrafts, but only three prototypes built until the company bankrupt. This fuselage was originally for Lufthansa CityLine (as D-ADLH, c/n 7002).
to Fero: B788 taky bylo ještě na papíře a už mělo 800 objednávek.
Fakt velká škoda, že se nenašel nikdo kdo by to dofinancoval( a to se v EU najdou peníze na kdejakou blbost) myslím, že to letadlo by nějakým Embraerům, CRj700-900 nebo SSJ nedalo šanci...
Jak jsem četl historii, projekt "Jet 728" měl být chápán v té době jako konkurence pro letouny krátkého doletu Embraer 170 a Bombardier CRJ700.Roll-out prvního Dornieru 728 se konal 21. března 2002, ale první let nikdy nebyl, protože společnost Fairchild Dornier zkrachovala po 11. září 2001. Přitom si např. Lufthansa objednala 60letounu.
Zaujímavá info ako aj to, že ČSA objednali niečo , čo v reále neexistovalo. Pritom si pamätám ako dlho sa rozhodovali napr. pre TU154. Nakoniec to bolo v tom čase dobré rozhodnutie.
trosku bych opravil to, ze byly postaveny tri prototypy - ve velmi pokrocilem stadiu byl jeden (motory na kridlech, power on), zbyvajici se tak daleko nedostali...
Škoda ho.
Já myslím, že by u Sukhoje trup rádi použili.
Jinak unikátní foto!
Velká gratulace.
Hmm,dobrý kopřivy :-)
8 records
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Však neboj, vždyť ono to létá ;) ... jenom pod názvem Suchoj.
Studoval jsem letectví v Anglii s jedním klukem co u Dornieru pracoval, říkal, že když je rozpouštěli, plány koupila nějaká firma z Ruska vyrábějící snad zmrzlinu... někdo to nechápal a někdo naopak ano.