Cestující, kteří letěli 10. června s Qatar Airways letem QR204, zcela jistě nezískali pocit, že Qatar Airways jsou špičkový dopravce.
Na stojánce v Aténách byli usazeni v Boeingu 777 celé hodiny, přičemž venkovní teplota dosahovala 40°C a nebyla zapnutá klimatizace. Kapitán přitom údajně odmítal cestující pustit do terminálu. Cestující využili času a zavalili sociální sítě kritikou společnosti. Na řadu platforem přitom nahráli videa dokumentující nesnesitelnost situace na palubě. Teprve pod intenzivním tlakem a po protestech bylo po 3,5 hodinách cestujícím nakonec umožněno letadlo opustit a čekat v terminálu. Po dalším čekání v terminálu bylo cestujícím zajištěno ubytování a do Dauhá pokračovali další den.
Cestujícím věhlasné pětihvězdičkové letecké společnosti byla během čekání na palubě nabídnuta voda, avšak v naprosto nedostatečném množství, aby to kompenzovalo dehydrataci.
Celou situaci uzavřelo (alespoň z hlediska společnosti) necitlivé vyjádření tiskového mluvčího: „Qatar Airways se upřímně omlouvají za zpoždění cestujícím letem QR204 z Athén (ATH) do Dauhá (DOH) v pondělí 10. června 2024, které bylo způsobeno technickou závadou.“
V USA předpisy na takovou situaci pamatují a regulátor vyměřuje leteckým společnostem tučné pokuty, pokud dopravce zadržuje cestující na palubě nepřiměřeně dlouho. Pravidla EU na takové případy naneštěstí nepamatují, takže cestující se dočkají nejspíš jen kompenzace podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 z titulu podstatného zpoždění, pokud jim nebude společností odepřeno. (Foto: AeroTime, planes.cz)
Nevím, kde je těch 5 hvězdiček. Také jsme nedostali kompenzací za zrušený let.
M.V.:...samozřejmě , že můžou, ale klimatizace potřebuje i velké množství stlačeného vzduchu od APU, případně externí klimatizační jednotku, která fouká přímo studený vzduch do trupu.
Samotná elektrická sít napájí jen recyrculation fans, neboli větráky, které honí vzduch v letadle dokola, ale nechladí.
MichalC....jojo, já jen co ho k tomu asi vedlo.
PeterPan:..ale já jen vysvětluji důvody......samozřejmě s tím nesouhlasím,
A letadla nemají možnost se u gatu prostě "napíchnout do zásuvky", aby veškerá spotřeba elektřiny v palubní síti nemusela jít z APU nebo z akumulátorů? Pořád se v letadlech používá 115 V / 400 Hz?
Petrp: jiste to vse je pravda, ale nechat lidi cekat 3.5 hod v neklimatizovanem letadle na slunci pri vnejsi teplote 40C je neobhajitelne a krome nepohodli jde o ohrozeni zdravi cestujicich. A nedat jim jeste k tomu ani dost vody.
re: petrp
"no a kapitán v naději, že se mu zlepší slot nechtěl nechat lidi vystoupit."
to je snad vtip ? 3,5 hodiny cekat na slot a nechat lidi dehydrovat do bezvedomi ? A namisto lidske omluvy vysmech mluvciho ?
Qatar Airways uplatili rating stejne jako Katar MS ve fotbalu. Skorumpovani namyslenci.
Určitě je to pravda, leč stalo se v Athénách a stroj měl pravděpodobně mimo provoz APU, tedy vlastním zdrojem z letadla nešlo klimatizovat a pravděpodobně nebyl k dispozici pozemní klimatizační vozík nebo nešel klimatizer u Gatu (řecko je přece jen maličko specifické) , no a kapitán v naději, že se mu zlepší slot nechtěl nechat lidi vystoupit......vezměme v úvahu jak dlouho trvá nastoupení lidí do B-777.....
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Problém u slotu je, že se může kdykoliv změnit a pokud lidi pošlete zpět do terminálu tak je dost možné, že vám jej posunou, vy nestihnete lidi nahnat zpátky do letadla během 15 minut (u čechů například nemožné) a další slot dostanete za další 2-3 hodiny. Takhle můžete čekat celý den. Když to přirovnám k českými cestujícími zmiňovanému vlaku, tak je to jako by vlak čekal na červené a všichni cestující chtěli z vlaku ven protože je tam horko a nemůžou si zapálit cigaretu, taky je průvidčí nepustí protože může dostat kdykoliv zelenou. To ale lidem kteří proměnlivost slotů z pohledu zaměstnance letecké dopravy nezažili nikdy nevysvětlíte.